איזה ארון לבחור לבית

ההבדל בין ארון קיר הזזה לבין ארון הזזה עצמאי סטנדרטי

הוא פתרון האחסון האולטימטיבי, קיים בכל בית וזוכה לעיצובים מעניינים במגוון צבעים וחומרים. הוא כמובן הארון בו אנו מניחים ותולים את בגדינו ומבצעים בו שימוש ביום יום, הרבה יותר מכל רהיט אחר בבית. אחת הדילמות ברכישת ארון היא ההתלבטות בין ארון הזזה קיר, לבין ארון הזזה עצמאי. לכאורה מדובר על פריט זהה, אך ישנם הבדלים מהותיים ביניהם שכדאי להכיר טרם הרכישה.

מהו ארון קיר הזזה?

ארונות קיר הם ארונות הבנויים בהתאמה לעיצוב החלל, נוכל לראות אותם בחדרי השינה, חדרי הילדים, באמבטיה וכמובן במטבח. הארונות יכולים להיות בנויים בתוך נישה מסוימת בחלל או על קירות החדר והם משמשים כחלק אינטגרלי מהחדר. את התאמת הארון לקיר מבצעים לרוב בהזמנה אישית עם לוחות צרים וארוכים שנחתכים לפי גודל החלל המוקצה לטובת הארון, כאשר בסיס הארון הוא צוקל הבנוי מרצועות קטנות של עץ המגן על הארון.

לעומתו, ארון הזזה עצמאי-סטנדרטי, הוא סוג של 'מוצר מדף' אותו ניתן לרכוש בקלות במגוון חנויות ולהניחו באופן חופשי בכל מקום רצוי בחלל. הארון העצמאי מאוד ורסטילי, משום שניתן למצוא אותו במגוון רב של גדלים לבחירה, לשנות את החלוקה הפנימית שלו ולמצוא אותו במבחר רב של עיצובים לבחירה. מלבד זאת, לרוב הוא נמצא בקולקציה בזמינות מלאה במלאי, כך שנוכל לבצע הזמנה ולקבלו לפתח ביתנו במהירות וללא הצורך בבנייתו מחדש. ארון עצמאי יתאים לאנשים המתגוררים בשכירות, מכיוון שניתן לפרק ולהרכיב אותו בקלות.

בואו נראה מה ההבדל בין השניים

פירוק הארון – ארון קיר ברוב המקרים לא ניתן לפרק, אלא לפרק לטובת בניית ארון חדש, מה גם שהסבירות שהגודל יתאים לבית אליו אנו עוברים תהיה נמוכה, מכיוון שהארון נבנה באופי אישי על פי החלל המוקצה להתקנתו, כלומר מהרצפה ועד התקרה ללא מרווחים. לעומתו, ארון הזזה עצמאי גמיש יותר, תוכלו לפרקו ולהתקינו בבית אחר בקלות, ולכן הוא יתאים יותר לאנשים המתגוררים בשכירות.

נראות אסתטית – מבחינת נראות, ארון קיר לוקח ובגדול, מכיוון שהוא מכסה קיר שלם ללא מרווחים בין התקרה, כך תוכלו ליהנות ממראה אסתטי ומיוחד. לעומתו, ארון הזזה עצמאי מגיע לרוב בגובה של 2.40 מטרים, ולכן ברוב המקרים יהיה מרווח מסוים שיפגע בנראות האסתטית של החלל.

מקום אחסון –  גם מבחינת אחסון ארון קיר לוקח ובגדול, מכיוון שהוא יהיה פרוס על כל הקיר ויכיל יותר יחידות מדפים ביחס לארון עצמאי.

זמני אספקה – כאן הארון העצמאי מקבל 'דוז פואה', מכיוון שהוא זמין תמיד במלאי ותוכלו לקבלו תוך ימים ספורים לפתח ביתכם וליהנות ממנו. לעומתו, ארון קיר נבנה בהתאמה אישית על פי גודל המקום המוקצה, כמו גם על פי החלוקה הפנימית הרצויה. על איש המקצוע להגיע לביתכם, למדוד מידות, לבנות את הארון ולהתקינו בביתכם.

לסיכום, ישנו הבדל מהותי בין ארון קיר הזזה לבין ארון עצמאי, כאשר הבחירה צריכה להיעשות על פי הצורך שלכם. אולם, לא נתעלם מכך שאמצעי פתיחת וסגירת הארון עם דלת הזזה חוסכות מקום בחלל, היא בעלת מראה אסתטי ומאפשרות ניצול יעיל יותר של החלל. זוהי הסיבה שלא משנה באיזה ארון תבחרו, העדיפו תמיד לרכוש ארון הזזה עם מנגנון שקט, מוסתר וכזה שנפתח ונסגר ללא קושי.

 

 

 

 

 

 

מאמרים אחרונים

שתפו

Call Now Button דילוג לתוכן